KLAUZULA INFORMACYJNA - klienci
Zgodnie z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (dalej RODO) informujemy, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PIOTR KEPEL prowadzący działalność jako ARTRO-MED WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTU MEDYCZNEGO, USŁUGI REHABILITACYJNE z siedzibą ul. Saska 9/5, 30-715 Kraków, tel.12 290 892 ,e-mail: artro.med@gmail.com (dalej AD);
2) Administrator Danych nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: artro.med@gmail.com lub adres siedziby wskazany w ust. 1
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach wskazanych poniżej:
Cel przetwarzania Podstawa prawna Prawnie uzasadniony cel
jeśli występuje.
Cel przetwarzania | Podstawa prawna | Prawnie uzasadniony cel jeśli występuje. |
Zawarcie i wykonanie umowy, w tym kontaktowanie się z klientem w związku z jej realizacją. |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, a wyjątkowo art. 9 ust.2 pkt h (w zakresie danych o stanie zdrowia) |
|
Rozpatrywania skarg i reklamacji. | art. 6 ust. 1 lit. c RODO | Windykacja należności i prowadzenie postępowań sądowych, a następnie egzekucyjnych. |
Archiwizowanie dokumentacji, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych. |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO | |
Prowadzenia statystyk poprzez pliki cookies na stronach www. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez nas działań co pozwala nam na usprawnienie prowadzonej przez nas działalności. |
Prowadzenie działań marketingowych własnych produktów i usług bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność. |
Prowadzenie działań marketingowych własnych produktów i usług z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym działania te z uwagi na inne obowiązujące przepisy prowadzone są przez nas jedynie na podstawie posiadanych zgód. |
Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność. |
Dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Windykacja należności i prowadzenie postępowań sądowych, a następnie egzekucyjnych. |
Obsługa zgłoszeń kierowanych z wykorzystaniem formularza kontaktowego, innych formularzy udostępnianych przez AD w postaci usług świadczonych drogą elektroniczną |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie danych niezbędnych w celu zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną oraz art. 6 ust 1 lit a – tj zgoda w zakresie innych danych udostępnionych podczas zawarcia i wykonania takiej umowy |
4) Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy AD w zakresie swoich obowiązków
służbowych na podstawie upoważnienia oraz jeśli to konieczne, w szczególnych wypadkach podmioty
przetwarzające na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych w zakresie
niezbędnym do wykonania przez nich zleceń dla AD np. pomiotom prowadzącym działalność
pocztową lub kurierską, bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń, organom i
instytucjom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem
wykonania ciążących na nas obowiązków, podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności
na nasze zlecenie, w szczególności dostawcom zewnętrznych systemów informatycznych
wspierającym naszą działalność.
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji
międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy:
Czas przechowywania danych |
Do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy. |
Dokumenty rozliczeniowe | Księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej |
Dokumenty związane z rękojmią |
Dokumenty dotyczące rękojmi i reklamacji będą przetwarzane przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji |
Dane dla celów marketingowych |
- W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do czasu jej wycofania; - W przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego celu – do czasu wniesienia sprzeciwu. |
Dane dla celów dochodzenia roszczeń |
W przypadku braku zapłaty lub innych roszczeń przez okres konieczny do dochodzenia roszczenia (przedawnienie). |
Informujemy także, że przepisy szczególne mogą przewidywać odmienne uregulowania w zakresie przechowywania okreslonych kategorii danych. Administrator danych będzie zawsze w takich wypadkach dzialał zgodnie z takimi uregulowaniami.
6) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych (o przetwarzanych danych oraz
otrzymania ich kopii), prawo ich sprostowania, zmiany, ograniczenia przetwarzania o dane zbędne dla celu przetwarzania określonego w ust. 3), prawo do przenoszenia danych, usunięcia danych zbędnych dla celu przetwarzania określonego w ust. 3), prawo sprzeciwu wobec danych przetwarzanych w celu marketingu bezpośredniego, a także prawo do cofniecia zgody co do danych przetwarzanych na jej podstawie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu uwierzytelnienia czy to Pan/Pani są uprawnieni możemy prosić o podanie informacji dodatkowych. Zakres każdego z w/w praw oraz sytuacje kiedy można z nich skorzystać wynikają z przepisów prawa. To jakiego prawa może Pan/Pani skorzystać zależy np. Od podstawy prawnej na jakiej przetwarzamy dane oraz celu ich przetwarzania.
7) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych
8) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych takich jak imię, nazwisko, adres, NIP ewentualnie adresu e-mail, numeru telefonu jest wymagane w celu zawarcia umowy, realizacji i ustalenia szczegółów zamówienia, wystawienia rachunku/faktury, obsługi reklamacji i dochodzenia roszczeń a ich nie podanie z wyjatkiem adresu e-mail i nr telefonu spowoduje niemożnosć zawarcia i wykonania umowy. W zakresie usług rehabilitacyjnych konieczne jest podanie niektórych danych dotyczących stanu zdrowia jak np. przebyte lub pernamentne stany chorobowe, urazy, stosowane leki, przeciwwskazania do zabiegów. Podanie innych danych jest dobrowolne.
9) Przy zawieraniu umowy lub w celu dochodzenia roszczeń mozemy wykorzystywać Pan/Pana dane zawarte w rejestrze przedsiębiorców (CEIDG) oraz bazie Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie publicznie ujawnionym, oraz możemy korzystać z bazy podmiotów zajmujących się profesjonalnym zbieraniem i analizą informacji o kondycji gospodarczej przedsiębiorców w zakresie przez nie udostępnionym w celu weryfikacji Pani/Pana wiarygodności płatniczej (cel: zawarcie i wykonanie umowy) oraz w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń z łączącej nas umowy przez okres do czasu kiedy przedawniają się roszczenia z łączącej nas umowy (cel: prawnie uzasadniony interes).
10) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją a zawsze są konsultowane przez naszego pracownika. Możemy jednak nasze decyzje o zawarciu umowy lub zmianie jej warunków podjąć w oparciu o ocenę wiarygodności płatniczej, o fakty zalegania z zapłatą wobec nas lub innych podmiotów, odnotowanych w systemach informatycznych progach i limitach osiąganych przez Panią/Pana, rodzajach towarów i usług dotychczas nabywanych.